fredag 27 april 2012

Sy till TV

Jodå, även i vårt lilla samhälle, med ca 8000 invånare , händer det grejer!

I veckan har ett program, i en kommande tv-serie om konst, spelats in i bygden, och i onsdags ringde det.
Det var min goda väninna som arbetar på ortens hotell som undrade om jag hade möjlighet att hjälpa till och sy åt TV. Självklart svarade jag JA!
Sagt och gjort, igår satt jag, tillsammans med min kära mor, i en stor sal och sydde för glatta livet! 75 meter foder skulle sammanfogas till två stora skynken á 50 m2! Nio gånger fem och en halv meter i fyrkant skulle dessa bli!

Någon gång under 2013 kommer ni alla att kunna se mitt bidrag i produktionen, när man avtäcker konstverken som färdigställts under veckan här på orten!

Bild kommer senare!

Ha en bra dag!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar